Aplikacja mobilna WEBCON BPS 2020

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail
Dotyczy wersji 2020.1.x; autor: Michał Kastelik

 

Wprowadzenie

Aplikacje mobilne WEBCON BPS ułatwiają prace użytkownikom poza biurem. Wykorzystując urządzenie mobilne istnieje możliwość szybkiego sprawdzenie statusu danej sprawy, uruchomienia zadania lub przekazania załącznika do obiegu.

Nowa wersja platformy WEBCON BPS 2020.1.3.213 (!), wprowadza wiele zmian a także nowy sposób działania aplikacji mobilnych. Po wgraniu nowej wersji na urządzenia i wykonaniu aktualizacji środowiska WEBCON BPS do nowej wersji, aplikacje mobilne zostaną uruchomione w nowym trybie. Wprowadzony jednolity widok interfejsu ułatwia proces wdrożenia nowych użytkowników w rozwiązania mobilne. Przygotowanie i wdrożenie rozwiązań mobilnych dla użytkowników jest w nowej wersji realizowane od razu!

W artykule tym skupiono się na przedstawieniu nowych funkcji aplikacji mobilnych w porównaniu do poprzedniej wersji.

Strona główna

Po zainstalowaniu nowych wersji aplikacji ze sklepu AppStore lub Google Play od razu pojawi się nowa, odświeżona strona główna. Nowa strona jest zgodna kolorystycznie z wybranym schematem kolorów w platformie WEBCON BPS, umożliwia także wybór języka interfejsu. Na głównej stronie oprócz listy zadań, mamy także dostęp do ostatnio używanych aplikacji oraz nowego menu górnego aplikacji.

 

Menu górne

Aby ułatwić nawigowanie w aplikacji, niezależnie od wybranych elementów, stałym elementem są przyciski w menu górnym aplikacji. Menu to zawiera zdefiniowaną nazwę wyświetlanego profilu oraz przyciski opisane poniżej.

 

  • Przycisk cofnięcia – działa identycznie jak w przeglądarkach internetowych, przenosi o jedną stronę wstecz. Naciśnięcie kilkukrotne cofra o kilka stron wstecz
  •  Przejście na stronę główną aplikacji – niezależnie od wcześniejszej akcji
  • Uruchomienie skanera kodów kreskowych/2D – po naciśnięciu uruchamia kamerę urządzenia w celu odnalezienia kodu na wydruku/zdjęcia
  •  Przycisk odświeżania strony – odświeża stronę, raport lub inny otwarty element aplikacji
  • Profil użytkownika – wyświetla zdefiniowane profile w aplikacji, umożliwia ich konfigruację

Wyszukiwanie elementów po kodach kreskowych/2D – aplikacja iOS

Jeżeli w aplikacjach wykorzystujemy drukarki kodów 2D lub mamy wygenerowane wydruki zawierające te elementy, w szybki sposób możemy odnaleźć taki dokument. Po naciśnięciu przycisku zostanie uruchomiona kamera urządzenia, po skierowaniu kamery na kod, system rozpozna go i automatycznie przekieruje na znajdujący się dokument w systemie. Opcja ta pozwala np. w szybki sposób odnaleźć opis zarejestrowanej umowy czy też korespondencji.

Lista zadań 

Lista zadań użytkownika wygląda teraz identycznie jak na portalu. Została ona dostosowana do wymiarów urządzeń mobilnych zachowując pełną funkcjonalność. Mamy możliwość pełnego używania filtrów zadań po aplikacji. Naciskając przycisk filtra można np. wyświetlić tylko zadania przeterminowane z danego procesu.

 

Strona aplikacji

Nowy widok strony głównej aplikacji ułatwia uruchamianie obiegów za pomocą wyraźnych kafelków startowych. W przypadku wielu takich przycisków, wystarczy przesunąć palcem poziomo aby uzyskać dostęp do kolejnych. Na stronie aplikacji pojawia się jej opis, opiekun oraz lista sugerowanych raportów oraz dashboardów.

 

Aby uzyskać dostęp do pełnej listy raportów oraz przycisków startowych należy rozwinąć menu boczne na stronie aplikacji, za pomocą przycisku > w lewym górnym rogu.

 

Widok formularza

Formularz mobilny dostępny w aplikacjach mobilnych zawiera wszystkie możliwości wersji desktopowej. Wszystkie atrybuty oraz dostosowania pól działają także tutaj (np. reguły kolorowania wartości). Otwierając panel informacyjny w obiegu można otworzyć także podgląd schematu procesu na urządzeniu mobilnym.

 

Raporty oraz dashboardy

Nowy sposób wyświetlania raportów pozwala na wybór zdefiniowanych widoków a nawet zmianę wyświetlanych kolumn i edycję raport bezpośrednio na urządzeniu mobilnym. Nowością w aplikacji jest także możliwość wyświetlania dashboardów. Nie są wymagane żadne dodatkowe prace projektowe, dashboardy zawierające raporty, wykresy, przyciski startowe oraz inne elementy działają od pierwszego zalogowania się użytkownika.

 

Nowe możliwości umożliwiają tworzenie specjalnych stron przystosowanych np. do szybkiej rejestracji elementów lub wyszukiwania informacji.

 

Pełna wersja wyszukiwarki SOLR

Za pomocą aplikacji mamy dostęp do pełne wyszukiwarki w platformie WEBCON BPS. Działa ona identycznie jak w przypadku użycia komputerów stacjonarnych. Wszystkie zgromadzone metadane są teraz pod ręką i umożliwiają ultra-szybkie wyszukiwanie potrzebnych informacji.

 

Nowa wersja aplikacji mobilnych wykorzystuje pełny interfejs platformy WEBCON BPS na małych urządzeniach mobilnych (telefonach) oraz na większych urządzeniach – tabletach.

Na każdym z tych urządzeń istnieje możliwość wykorzystania pełnych możliwości zaprojektowanych aplikacji biznesowych: uruchamiania obiegów, generowania wydruków, dodania załączników oraz pełnej wersji wyszukiwarki z technologią SOLR.

Nowe wersje są dostępne na platformy iOS oraz Android.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *