dotyczy wersji: 8.2.x, autor: Kamil Nędza
Instalacje przeprowadzono na systemie Windows 8
WEBCON BPS współpracuje z dużą ilością drukarek kodów kreskowych. Ich powszechną cechą jest wsparcie dla języków programowania EPL2 i ZPL. Z naszej strony rekomendujemy używania drukarek Zebra.
Instalowanie drukarki Zebra TLP-2824 dla systemu Windows 8:
- Podepnij drukarkę do komputera i włącz do zasilania. Włącz drukarkę.
- Drukarka powinna się zainstalować automatycznie.
- Będąc w Panelu sterowania wejdź w Urządzenia i drukarki.
- Klikając PPM przejdź do Właściwości drukarki.
- Ustaw nazwę drukarki
- W zakładce Udostępnianie zaznacz opcję udostępniania i nadaj nazwę udostępnianemu urządzeniu.
- Drukarka jest gotowa do pracy!
Proces instalacji dla innych drukarek i systemów operacyjnych Windows powinien być realizowany w podobny sposób. W przypadku nieoczekiwanych problemów proszę kontaktować się pod adresem office@webcon.pl
Dodawanie punktu rejestracji w WEBCON BPS Studio:
Istnieją dwa sposoby, które określają kto może używać drukarki:
- Poprzez połączenie drukarki z konkretną stacją przez adres IP komputera. Każdy kto będzie korzystał z danego komputera, będzie uprawniony do drukowania.
- Poprzez połączenie danej drukarki z konkretnym loginem domenowym użytkownika. Wyznaczeni użytkownicy będą mieli uprawnienia do drukowania z dowolnego komputera będącego w sieci.
Niezależnie od wybranego sposobu, niezbędne jest określenie Drukarki podstawowej, czyli lokalizacji drukarki, która została skonfigurowana. Zazwyczaj lokalizację określa się jako nazwę komputera, do którego drukarka jest podpięta i nazwę drukarki w następujący sposób:
\\nazwa_komputera\nazwa_drukarki
Przykładowa konfiguracja drukarki z użyciem pierwszego sposobu może wyglądać następująco:
Wyłącznie komputer z adresem IP 10.222.220.82 będzie mógł drukować na skonfigurowanej drukarce. Niezależnie od zalogowanego na nim użytkownika.
Z kolei konfiguracja dla sposobu drugiego może wyglądać następująco:
W tym przypadku tylko użytkownik WEBCON\k.nedza będzie miał możliwość drukowania z dowolnego komputera będącego w sieci. W przypadku gdy większa ilość użytkowników powinna mieć możliwość drukowania, należy powielić wpisy w konfiguracji dla każdego z użytkowników.
Rozwiązywanie problemów:
Może zdarzyć się, że drukarka zostanie poprawnie zainstalowana, ale kody kreskowe będą drukowane nieprawidłowo (np. ucinane). W tym celu należy spróbować zainstalowania ogólnych sterowników Windows. W tym celu należy przejść do Menadżera urządzeń i zaktualizować sterownik dla drukarki.
W kolejnym kroku należy wybrać opcję „Przeglądaj mój komputer w poszukiwaniu oprogramowania sterownika” i następnie „Pozwól mi wybrać z listy sterowników urządzeń na moim komputerze” kiedy pojawi się okienko z wyborem dostępnych sterowników, należy wybrać Generic -> Generic / Text only i zatwierdzić.
Drukarka jest zainstalowana lokalnie na komputerze, w Webcon studio w ustawieniach przechodzi sukces test print ale wydruku nie ma. Tak samo w interfejsie jak się wywołuje druk kodu kreskowego nie drukuje kodu, co robić?
U mnie pomogło wpisanie podstawowej i księgowej, a we wzorcu podanie tylko podstawowej.
Wersja 2019.4.1.81 drukuje poprawnie.
Po upgrade do wersji 2019.1.4.118 – znikają przyciski drukowania a sama akcja nie działa – wydruk testowy jest ok.
Podobnie w wersji 2020.1.1.64 – nawet świeżo zainstalowanej i nie ma znaczenia czy proces jest od zera czy zaimportowany – print test jest ok – wydruków nie ma, przyciski się nie wyświetlają.
Drukarka Zebra TL2844, instalacja na Sharepoint Foundation 2013.
Czy jest szansa na pomoc w kwestii braku wydruku po zrobieniu upgrade'u?
Gdzie szukać przyczyny? Sprzęt? Kod? Wydruk testowy jest ok.
Mój kod:
I8,A,001
Q360,024
q831
rN
S1
D15
ZT
JF
O
R183,0
f100
N
B112,16,0,1,1,3,195,N,"{WFD_Signature}"
A112,255,0,2,1,1,N,"Data rejestracji:"
A112,283,0,1,2,2,N,"{DY:27}-{DM:27}-{DD:27}"
P1
Proszę o pomoc.
Typ formularza -> Formularz -> sekcja Ustawienia dodatkowe -> Brak opcji: Domyślnie aktywna akcja wydruku kodu kreskowego ?
Macie to samo ?
Chyba tutaj jest problem
Wersja 2020.1.2.141
Wersja 2019.4.1.81 – drukuje poprawnie.
W Konfiguracja->Typy formularzy->Formularz w sekcji Ustawienia dodatkowe jest tylko Parametr DTYPE_Config: i nic więcej.
Jestem o tyle skołowany, bo wydruk testowy działa, licencja i serwis są ok.
Sprawdzałem też kod jaki puszczam do drukarki i nawet jak podmienię na testowy to cisza.
Na wzorcach jest zaznaczone, że akcja aktywana – ale też jest wyszarzone.
Może ktoś z Webconu mógłby pomóc? Co ciekawe znam firmę, gdzie wersja 2020 działa poprawnie, ale oni mają pełnego Webcona nie Expressa.
Zobacz wartość pola w tabeli
SELECT DTYPE_AutoPrintLabel
FROM .[dbo].[WFDocTypes]
WHERE DTYPE_ID = tutaj podaj id typu formularza
Jeżeli wartość = 0, zmień na 1 i spróbuj
Cześć,
Przyciski są nie widoczne jak użytkownik nie jest wprowadzony w konfiguracji punktu rejestracji. Wprowadź użytkownika w stanowisku komputerowym i do danej drukarki którą ma używać jego LOGIN pełną nazwę UPN.
Sprawdzone na wersji 2020.1.2.163 – wtedy przycisk się pojawia.
Panowie, dziękuję za rady – problem tkwił w starej drukarce – zmieniłem na GC420d i śmiga!
Ale rady też zastosowałem – jeszcze raz dziękuję!