Instalacja drukarki kodów kreskowych

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail

dotyczy wersji: 8.2.x, autor: Kamil Nędza

Instalacje przeprowadzono na systemie Windows 8

WEBCON BPS współpracuje z dużą ilością drukarek kodów kreskowych. Ich powszechną cechą jest wsparcie dla języków programowania EPL2 i ZPL. Z naszej strony rekomendujemy używania drukarek Zebra.

Instalowanie drukarki Zebra TLP-2824 dla systemu Windows 8:

  1. Podepnij drukarkę do komputera i włącz do zasilania. Włącz drukarkę.
  2. Drukarka powinna się zainstalować automatycznie.
  3. Będąc w Panelu sterowania wejdź w Urządzenia i drukarki.
  4. Klikając PPM przejdź do Właściwości drukarki.
    1_PL
  5. Ustaw nazwę drukarki
    2_PL
  6. W zakładce Udostępnianie zaznacz opcję udostępniania i nadaj nazwę udostępnianemu urządzeniu.
    3_PL
  7. Drukarka jest gotowa do pracy!

Proces instalacji dla innych drukarek i systemów operacyjnych Windows powinien być realizowany w podobny sposób. W przypadku nieoczekiwanych problemów proszę kontaktować się pod adresem office@webcon.pl

 

Dodawanie punktu rejestracji w WEBCON BPS Studio:

Istnieją dwa sposoby, które określają kto może używać drukarki:

  • Poprzez połączenie drukarki z konkretną stacją przez adres IP komputera. Każdy kto będzie korzystał z danego komputera, będzie uprawniony do drukowania.
  • Poprzez połączenie danej drukarki z konkretnym loginem domenowym użytkownika. Wyznaczeni użytkownicy będą mieli uprawnienia do drukowania z dowolnego komputera będącego w sieci.

Niezależnie od wybranego sposobu, niezbędne jest określenie Drukarki podstawowej, czyli lokalizacji drukarki, która została skonfigurowana. Zazwyczaj lokalizację określa się jako nazwę komputera, do którego drukarka jest podpięta i nazwę drukarki w następujący sposób:

\\nazwa_komputera\nazwa_drukarki

Przykładowa konfiguracja drukarki z użyciem pierwszego sposobu może wyglądać następująco:

4_PL

Wyłącznie komputer z adresem IP 10.222.220.82 będzie mógł drukować na skonfigurowanej drukarce. Niezależnie od zalogowanego na nim użytkownika.

 

Z kolei konfiguracja dla sposobu drugiego może wyglądać następująco:

5_PL

W tym przypadku tylko użytkownik WEBCON\k.nedza będzie miał możliwość drukowania z dowolnego komputera będącego w sieci. W przypadku gdy większa ilość użytkowników powinna mieć możliwość drukowania, należy powielić wpisy w konfiguracji dla każdego z użytkowników.

Rozwiązywanie problemów:

Może zdarzyć się, że drukarka zostanie poprawnie zainstalowana, ale kody kreskowe będą drukowane nieprawidłowo (np. ucinane). W tym celu należy spróbować zainstalowania ogólnych sterowników Windows. W tym celu należy przejść do Menadżera urządzeń i zaktualizować sterownik dla drukarki.

6_PL

 

 

W kolejnym kroku należy wybrać opcję „Przeglądaj mój komputer w poszukiwaniu oprogramowania sterownika” i następnie „Pozwól mi wybrać z listy sterowników urządzeń na moim komputerze” kiedy pojawi się okienko z wyborem dostępnych sterowników, należy wybrać Generic -> Generic / Text only i zatwierdzić.

7_PL

9 thoughts to “Instalacja drukarki kodów kreskowych”

  1. Drukarka jest zainstalowana lokalnie na komputerze, w Webcon studio w ustawieniach przechodzi sukces test print ale wydruku nie ma. Tak samo w interfejsie jak się wywołuje druk kodu kreskowego nie drukuje kodu, co robić?

  2. Wersja 2019.4.1.81 drukuje poprawnie.
    Po upgrade do wersji 2019.1.4.118 – znikają przyciski drukowania a sama akcja nie działa – wydruk testowy jest ok.
    Podobnie w wersji 2020.1.1.64 – nawet świeżo zainstalowanej i nie ma znaczenia czy proces jest od zera czy zaimportowany – print test jest ok – wydruków nie ma, przyciski się nie wyświetlają.
    Drukarka Zebra TL2844, instalacja na Sharepoint Foundation 2013.

    1. Czy jest szansa na pomoc w kwestii braku wydruku po zrobieniu upgrade’u?
      Gdzie szukać przyczyny? Sprzęt? Kod? Wydruk testowy jest ok.
      Mój kod:
      I8,A,001

      Q360,024
      q831
      rN
      S1
      D15
      ZT
      JF
      O
      R183,0
      f100
      N
      B112,16,0,1,1,3,195,N,”{WFD_Signature}”
      A112,255,0,2,1,1,N,”Data rejestracji:”
      A112,283,0,1,2,2,N,”{DY:27}-{DM:27}-{DD:27}”
      P1

      Proszę o pomoc.

      1. Typ formularza -> Formularz -> sekcja Ustawienia dodatkowe -> Brak opcji: Domyślnie aktywna akcja wydruku kodu kreskowego ?

        Macie to samo ?

        Chyba tutaj jest problem

        Wersja 2020.1.2.141

        1. Wersja 2019.4.1.81 – drukuje poprawnie.
          W Konfiguracja->Typy formularzy->Formularz w sekcji Ustawienia dodatkowe jest tylko Parametr DTYPE_Config: i nic więcej.
          Jestem o tyle skołowany, bo wydruk testowy działa, licencja i serwis są ok.
          Sprawdzałem też kod jaki puszczam do drukarki i nawet jak podmienię na testowy to cisza.
          Na wzorcach jest zaznaczone, że akcja aktywana – ale też jest wyszarzone.

          Może ktoś z Webconu mógłby pomóc? Co ciekawe znam firmę, gdzie wersja 2020 działa poprawnie, ale oni mają pełnego Webcona nie Expressa.

          1. Zobacz wartość pola w tabeli

            SELECT DTYPE_AutoPrintLabel
            FROM .[dbo].[WFDocTypes]
            WHERE DTYPE_ID = tutaj podaj id typu formularza

            Jeżeli wartość = 0, zmień na 1 i spróbuj

  3. Cześć,
    Przyciski są nie widoczne jak użytkownik nie jest wprowadzony w konfiguracji punktu rejestracji. Wprowadź użytkownika w stanowisku komputerowym i do danej drukarki którą ma używać jego LOGIN pełną nazwę UPN.
    Sprawdzone na wersji 2020.1.2.163 – wtedy przycisk się pojawia.

    1. Panowie, dziękuję za rady – problem tkwił w starej drukarce – zmieniłem na GC420d i śmiga!
      Ale rady też zastosowałem – jeszcze raz dziękuję!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *